Käitluskoha andmed | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha jrk nr | 1. | ||||||||
Nimetus | Kalda tn romusõidukite käitluskoht | ||||||||
Kood | JKK3700266 | ||||||||
Aadress ja katastritunnus |
|
||||||||
Tegevuskoha põhitegevusala (EMTAK) | 45321 - Mootorsõidukite osade ja lisaseadmete jaemüük | ||||||||
Käitluskohas käideldavad jäätmed | Teiste (sh oma) | ||||||||
Jäätmekäitluskoha tegevusliik | U13 - Autolammutuskoda | ||||||||
Komplekstegevus | K1 - Jäätmekäitluskeskus | ||||||||
Asukoha üldiseloomustus | Fendsernet OÜ asub tootmisala rajoonis. Kalda 9, Tallinn, 11625. Kinnistu katastritunnus on 78404:408:0732 ja selle omanik on Avakalda OÜ (rendileping olemas). | ||||||||
Jäätmekäitluskoha tehniline kirjeldus | |||||||||
Kirjeldus |
Meie kasutuses (rendi pinnad) on kaks suurt angaari ja laohoone, ning kontor. Laohoones toimub romusõidukite demonteerimine (töökoda) ning ka elektroonika seadmete ladustamine. Angaarides on müüki minevate osade hoiustamine ja ladustamine. Angaarid on kaetud raudplaatidest põrandaga ja betoonpõrandaga. Laohoone on kaetud betoonpõrandaga ja ükski neist nimetatud ruumidest ei ole ühendatud ühiveevärgi ega ka kanalisatsiooniga. Laohoones asuv töökoda on varustatud erinevate demonteerimiseks vajalike tööriistadega(lukksepariistad, ketaslõikurid, pumbad jms). Lammutuskoja territoorium on ümbritsetud aiaga ning on valve all. Põhiosa platsist on kaetud asfaldiga ja osaliselt killistiku-pinnasega. |
||||||||
Seotud failid |
Lisa 1:
tegevusalakohad.PNG
|
||||||||
Aastased käitlusmahud ja ülesseatud käitlusvõimsused | |||||||||
|
|||||||||
Jrk nr | 1. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha nimetus | Kalda tn romusõidukite käitluskoht | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jrk nr | Jäätmekäitlustoimingu nimetus | Toimingu kood | Jäätmekäitlustoimingu kirjeldus | Tehnilise varustuse kirjeldus | Lisadokumendid, joonised, skeemid |
---|---|---|---|---|---|
1. | romusõidukite demonteerimine | R12s - jäätmete taaskasutamisele eelnev sortimine või teatud komponentide eraldamine, millega võib kaasneda mehhaaniline töötlemine (purustamine, tükeldamine, demonteerimine, kokkupressimine, granuleerimine jms), juhul kui selle tulemusel tekivad uued jäätmeliigid ning jäätmete olemus või koostis muutub | Paneme auto töökotta (betoonpõrandaga) teostame diagnostika, et kontrollida elektroonika seadmete töökorra. Seejärel eemaldame sõidukilt aku, mille paigaldame spetsiaalsesse pealt suletavasse ja vastavalt märgistatud plastmasskasti. Järgmisena eemaldame erinevad vedelikud (diislikütus/bensiin, õlid, jahutusvedeliku,aknapesuvedelik, piduri/sidurihüdralise süsteemi vedelikud)Kõik ohlike jäätmeid sisaldavad osad ja vedelikud kogume kokku nõuetele vastavad konteineritesse ja mutitesse ning neid hoiustame eraldi selleks ettenähtud kohas. Kui ohtlike jäätmete mahutid/tünnid saavad täis, tellime ohlike jäätmekäitlejate tegeleva firmalt äraveo ja uued märgistatud mahutid, mida rendime neilt endilt. Kui ohlikud jäätmed eraldatud, hakkame demonteerima salongi. Suurosa salongi detailidest tutustame. Romusõiduki veljed turustame koos rehvidega (ehk siis müüme veljed ja tasuta saavad kaasa rehvid). Seejärel kui salong on tühjaks tehtud, võtame lahti mooriruumi osad. Suurenamus turustame. Autovrakke hoiustame mõndaaega õues kruusapinnasel kõrvuti, kuna neilt on võimalik veel turustada ja demonteerida näiteks tagatiib vms. Iga mingi ajatagant anname üle metallikäitlejatele. | Töökoda on kaetud betoonpõrandaga ning ei ole ühendatud ühiveevärgi ja kanalisatsiooniga. Töökoda on varustatud erinevate demonteerimisele kaasaaitavatele tööriistadega. (lukksepariistad, lõikurid jne) |
|
2. | romusõidukite demonteerimine | R3k - jäätmeteks muutunud, peamiselt orgaanilisest materjalist koosnevate toodete või nende komponentide korduskasutuseks ettevalmistamine | Korduvkasutuseks minevad osad ,puhastame sildistame ja pildistame ning ladustame vastavatel riiulitel ja kastides. Angaaris 2 ja 3 | Angaaris 2 ja 3 riiulid ja kastid |
|
3. | romusõidukite demonteerimine | R5k - jäätmeteks muutunud, peamiselt anorgaanilisest materjalist koosnevate toodete või nende komponentide korduskasutuseks ettevalmistamine | Romusõidukid (autode kered), millest on eraldatud kõik ohlikud ained, vedelikud, korduskasutusse minevad osakesed, ladustatakse väljas platsil. | Plats ja õueriiulid |
|
Jrk nr | 1. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha nimetus | Kalda tn romusõidukite käitluskoht | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Jrk nr | Meede/Tegevus | Meetme kirjeldus | Meetme rakendamiseks kavandatav tehnika | Meetme rakendamise tähtaeg |
---|---|---|---|---|
1. | romusõidukite demonteerimine | Kõik lammutuskoja tegevused peavad olema kooskõlas kehtivate tervise-ja keskkonnakaitsenõuetega.Võõrastele isikutele pääs lammutuskoja territooriumile ja ohtlike jäätmete juurde tõkestatud. Romusõidukite demonteerimine toimub töökojas, mille põrand on vett mitteläbilaskvast materjalist(betoneeritud) ja ei ole ühendatud ühisveevärgi ja- kanalisatsiooniga. Hoones, kus toimub romusõidukite demonteerimine , kasutatakse põrandate kuivpuhastust.Juhuslikult maha valgunud või tilkunud vedelik (õli) koristatakse saepuruga.Lammutuskoja platsil hoiustatakse vaid selliseid autoosasi ja keresi, millest on eraldatud kõik (sealhulgas ohtliud) vedelikud. Ohlikud jäätmed kogutakse spetsiaalsetesse mahutitesse ja konteineritesse. Ohtlikud jäätmed antakse käitlemiseks üle vastavalt keskonnaluba omavatele ettevõtetele. Lammutuskoja territoorium hoitakse korras ja puhas. | Parim võimalik tehnika | pidevalt |
Jrk nr | 1. | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha nimetus | Kalda tn romusõidukite käitluskoht | ||||||||
|
|||||||||
Jrk nr | 1. |
---|---|
Jäätmekäitlustoiming/-tehnoloogia | Üldine keskonnatoime |
Tehniline varustatus | ettevõtte juhtus ja töötajad |
Parim võimalik tehnika | üldine keskonnatoime. Bat 1,26. Parima võimaliku tehnika (PVT) lähtuvalt 17.08.2018 Euroopa Liidu Teatajas avaldatud Komisjoni rakendusotsusest (EL) 2018/1147, millega kehtestatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivi 2010/75/EL alusel jäätmekäitluse parima võimaliku tehnika (PVT) alased järeldused. |
Võrdlus parima võimaliku tehnikaga | Ettevõtte juhatus ja töötajad on pühendunud ja suunatud keskonnatoime pidevale parandamisele. Rakendatud on vastavad korrad. |
Jrk nr | Võimalik hädaolukord | Hädaolukorra tekkimise võimaluse selgitus | Rakendatavad meetmed |
---|---|---|---|
1. | tuleõnnetus. Süttimiseoht. | Õlid ja muud vedelikud võivad lekkida ebaõige kasutamise tagajärjel ja süttida. Oht territooriumil suitsetamise korral kui töötajad või territooriumil viibivad isikud teevad seda hoolimata keelust.Tulekahju, mis puhkeb lammutuskoja territooriumil, kuid ka vahetus naabruses toimuv tulekahjus, mis võib süüdata ettevõtte vara ja hooned. | Kõik siseruumid on varustatud tulekustutite ja suitsuanduritega. Töökoht tuleb hoida puhas ja korras, pärast tööd tuled kõik olme ja tööotstarbelised seadmed vooluvõrgust välja lülitada. Tulekahju korral tuleb viivitamatult katkestada töö, kasutada esmaseid tulekustutusvahendeid ning kui nendest abi ei ole siis kutsuda tuletõrje. Teavitada ettevõtte juhte ja ohtlike jäätmete käitlemise eest vastutavat isikut.Tõõtajad on instrueeritud ning saanud vastava väljaõppe.Tuleõnnetuse puhul peab olema juhtkonna ja töötajate tegevus, eelkõige suunatud hoones viibijate ohutuse ja evakueerimise tagamiseks.
Tulekahju või põlengu avastanud töötaja on kohustatud tegutsema järgmiselt: 1. teavitama koheselt päästeametit telefonil 112 võimalikust kemikaaliohust ja tuleohust selgesõnaliselt. Edastama enda andmed, hädaolukorra kohta, olukorra kirjelduse, ohud inimestele, keskonnale ja varale. 2.hoiatama hoones viibijaid ning ohtusattunuid inimesi kõva häälega. 3.asuma töökohas olevate esmaste tulekustutusvahenditega põlemiskollet ligvideerima. 4.tulekahju või avariikohale tulnud juhatuse liige on kohustatud kontrollima, kas tuletõrje on välja kutsutud, juhtima nende saabumiseni kustutustöid ja likvideerima avarii tagajärgi, eemaldama ohtlikust tsoonist kõik töölised ja kliendid, kes ei ole tagajärgede likvideerimisega seotud. Katkestama kõik tööd, mis ei ole avariitagajärgede likvideerimisega seotud.Lülitama vajadusel välja elektri. 5.Tuletõrje või päästeameti saabumisel on ettevõtte esindaja, kes töid juhtis, kohustatud teatama kõik tarvilikud andmed avarii või põlemiskolde, selle kustutamiseks või likvideerimiseks rakendatud abinõude ning ruumides likvideerimisega seotud inimeste kohta. 6.ettevõtte juhtkond on kohustatud vastavalt päästeameti nõudmisele organiseerima igakülgset abi kustutustöödel. |
2. | Ohtlike ainete keskkonda sattumine | Ohlike aine keskkonda sattumine lammutuskoja tegevuse tulemusel, kuid ka naaberaladelt, nii et see rikub ettevõtte vara või põhjustab tööõnnetusi (kahjustab inimese tervist). Ebaõigete, hooletute lammutusvõtete korral võivad keskkonnaohtlikud vedelikud maha voolata. Samuti võib saabunud sõiduk olla vigastatud sel moel, et ei õnnestu koheselt ennetada ja likvideerida sõiduki lekkimine. | Jäätmed kogutakse selleks ettenähtud mahutisse. Keskkonnaohtlikud jäätmed eraldatakse romusõidukistbetoneeritud põrandaga ja sadevete eest kaitstud ruumis. Õlid ja muud vedelikud hoitakse 200L suletava korgiga vaatides ning akud happekindlas konteineris, mis omakorda asuvad eraldatud OJ ruumis.
Õli- või mõne muu ohtliku vedeliku lekke korralkoristatakse koheselt maha valgunud aine. Suurema õnnetuse korral teavitatakse päästeametit ja keskkonnaametit. |
3. | oht töötajate ja muude inimeste tervisele ja elule | Territooriumil viibivad inimesed (töötajad) võivad sattuda tööriistade, tõstuki, tõsteuste ebaõige kasutamise tagajärjel ohtlikku olukorda ja saada vigastada. Oht libisemiseks, kukkumiseks. | Töötajad peavad olema teavitatud võimalikest ohtudest ja läbinud vastava koolituse. Esmaabivahendite korrasolek. |
4. | Vandalismi ja kuritahtlikuseoht | Territooriumile sissemurdmine, vargus ja vandalism ei ole täielikult välistatud. Kuigi uksed ja väravad on lukustatud ning ümbritsev piirdeaed suhteliselt kõrge, on võimalik aia ja uste nin valvesüsteemi tahtlik rikkumine ja sissemurdmine arvestavate vahendite ja isiku teadmistega. | Välistatud peab olema kõrvaliste isikute juurdepääs ohlikele jäätmetele. Territoorium on ümbritsetud aiaga ja valve all. Angaarid elektrilise valve all ja uksed lukustatavad. |