Menetlus M-121546 » Taotlus T-KL/1014736-5 Tagasi menetluse vaatesse

Sisukord

1. Keskkonnakaitseloa taotlus

Taotlus
Taotluse number
T-KL/1014736-5
Taotluse liik
Keskkonnaloa taotlus
Taotleja andmed
Ärinimi / Nimi
Marina Minerals OÜ
Kontaktisik
Caspar Rüütel
Tegevuse ülevaade
Taotluse kokkuvõtlikult sõnastatud sisu
Keskkonnaloa taotlus Reiu-Liiva liivakarjääris maavara kasutamiseks ja vee erikasutuseks.
Parandustaotluse selgitus
Taotlust korrigeeritud lähtuvalt Keskkonnaameti 14.06.2024 kirjast nr DM-121546-46 ja 29.08.2024 kirjast nr DM-121546-53. Taotletavast tegevusest on väljajäetud veekõrvaldus ehk kaevandamine toimub veetaset alandamata.
Tegevuse kirjeldus, iseloomustus, eesmärk ja põhjendus
Reiu-Liiva liivakarjääri keskkonnaluba taotletakse 7 aastaks. Keskmiseks arvutuslikuks kaevandamise aastamääraks kujuneb seega ~18 tuh m3. Sellise keskmise kaevandamise aastamahu juures ammendatakse Reiu-Liiva liivakarjäär ~6 aastaga ning loa kehtivusaja jooksul jõutakse mäeeraldis korrastada ja tagastada maaomanikele. Kogu taotletavalt mäeeraldiselt kaevandatav materjal realiseeritakse lõpuni Rail Baltica ehituse raames.

Täpsem informatsioon on esitatud taotlusele lisatud seletuskirjas.
Tegevusega kaasneda võivate keskkonnahäiringute (lõhn, müra, vibratsioon, tolm jne) kirjeldus
Liiva kaevandamisel on peamisteks keskkonda mõjutavateks teguriteks müra, tolm ja maastikupildi visuaalne muutumine. Kuna Reiu-Liiva liivakarjääris planeeritakse kaevandada veetaset alandamata, siis ei ole olulist mõju piirkonna veerežiimile oodata.

Täpsem informatsioon on esitatud taotlusele lisatud seletuskirjas.
Käitis/tegevuskoht
Nimetus
Reiu-Liiva liivakarjäär
Aadress
Surju metskond 36, Silla küla, Pärnu linn, Pärnu maakond
Territoriaalkood
7591
Katastritunnus(ed)
56801:004:0290
Objekti L-EST97 koordinaadid
X: 6462753, Y: 537538
Käitise territoorium
Ruumikuju: 1 lahustükk. Puudutatud katastriüksus: Surju metskond 36 (56801:004:0290). kuva kaardil
Ruumikuju: 1 lahustükk. Puudutatud katastriüksus: Surju metskond 36 (56801:004:0290).
Loa taotletav kehtivusaeg
Tähtajaline
Kehtivus aastates
7 aastat
Alates
 
Kuni
 
Puudutatud kohalikud omavalitsused
KOV nimetus KOV EHAK kood
Häädemeeste vald, Pärnu maakond 0214
Pärnu linn, Pärnu maakond 0624
Saarde vald, Pärnu maakond 0712

1.1. Reovee, sh ohtlike ainete juhtimine ühiskanalisatsiooni

Ei ole asjakohane

6. Eriosa - Maapõu

6.1. Maavara kaevandamine

Maardlad
Maardla ja mäeeraldis
Jrk nr 1.
Mäeeraldise liik uus mäeeraldis
Registrikaardi nr 764
Maardla nimetus Reiu-Liiva
Maardla osa nimetus  
Maardla põhimaavara liiv
Mäeeraldise nimetus Reiu-Liiva liivakarjäär
Mäeeraldisel on teenindusmaa Jah
Mäeeraldise ruumikuju Ruumikuju: 1 lahustükk.
Teenindusmaa ruumikuju Ruumikuju: 1 lahustükk.
Mäeeraldise pindala (ha) 12
Käitise ehk mäeeraldise teenindusmaa pindala (ha) 12
Kaevandatava katendi kogus (tuh m³) 37
Kaevandatava mulla kogus (tuh m³) 0
Kaevandatud maavara kasutamise otstarve Rail Baltica ehitus
Minimaalne tootmismaht aastas  
Keskmine tootmismaht aastas 18
Plokid
Nimetus Kasutusala Liik Varu
Kogus Ühik Kuupäev
3 plokk 1207 - täiteliiv aT - aktiivne tarbevaru 21 tuh m³
31.03.2024
5 plokk 1207 - täiteliiv aT - aktiivne tarbevaru 89 tuh m³
31.03.2024
 
Tegevusala andmed
Jrk nr Kasutusala Maksimaalne aastane tootmismaht Kaevandatav varu
Kogus Ühik Kogus Ühik
1. 1207 - täiteliiv   105 tuh m³
Geoloogilised uuringud
Jrk nr 1.
Geoloogilise uuringu loa omaja Marina Minerals OÜ
Geoloogilise uuringu loa registreerimise number L.MU/513987
Geoloogilise uuringu loa kehtivuse aeg
18.11.2024
Geoloogilise uuringu aruande nimetus Pärnu maakonna Reiu-Liiva ja Reiu-Liiva II uuringuruumide geoloogilise uuringu aruanne (varu seisuga 01.07.2022)
Geoloogiafondi number 9607
Maavaravaru arvele võtmise otsuse number 1-17/22/1684
Maavaravaru arvele võtmise otsuse kuupäev
09.08.2022
 
Kaevandatud maa korrastamine
Kaevandatud maa kasutamise otstarve
Metsamaa

6.2. Graafilised lisad ja lisadokumendid

Graafilised lisad
Keskkonnaloa mäeeraldise plaan
Keskkonnaloa geoloogilised läbilõiked
Keskkonnaloa korrastatud maa plaan
Lisadokumendid
Taotluse juurde käiv seletuskiri
Lisa 4: Seletuskiri.pdf
Maavara arvele võtmise dokumendi ärakiri
Üldgeoloogilise uurimistöö aruanne või geoloogilise uuringu aruanne
GIS ja CAD failid

7. Teave keskkonnamõju hindamise eelhinnangu andmiseks

Tegevuse täpsustus, füüsilised näitajad ning asjakohasel juhul lammutustööde kirjeldus
Enne kaevandamise alustamist tuleb Reiu-Liiva liivakarjääri mäeeraldiselt raadata mets, vajadusel juurida kännud ja teisaldada kattekiht. Katend kooritakse lähtuvalt prognoositavast kaevandamise mahust järk-järgult buldooseri või ekskavaatoriga ning ladustatakse mäeeraldise ja mäeeraldise teenindusmaa lääneservale, kus seda kasutatakse müra- ja tolmutõkkevallide rajamiseks ning peale maavara ammendamist kasutatakse katendit karjääriala korrastamisel.

Reiu-Liiva liivakarjääris toimub kaevandamine vett karjäärist väljajuhtimata ehk veetaset alandamata (veealuse kihi paksus on ~1 m). Kasulik kiht kaevandatakse ekskavaatori või kopplaaduriga kuni kahe astmega (veepealne ja -alune varu eraldi). Veealune varu tõstetakse esmalt vallidesse nõrguma, peale mida saab selle ladustada vahelattu või laadida kalluritele ja karjäärist välja transportida. Veepealne varu ladustatakse koheselt vahelattu või laaditakse otse kalluritele ja transporditakse karjäärist välja. Kaevandamisel tuleb arvestada sellega, et kaevandamistegevus ei takistaks piirkonna olemasolevate maaparandussüsteemide toimimist.

Täpsem informatsioon on esitatud taotlusele lisatud seletuskirjas.
Tegevuse asukoha ja eeldatava mõjuala kirjeldus
Arvutuslik kaevandamise käigus tekkiv maksimaalne müra Reiu-Liiva liivakarjäärile lähimatel elamualadel on kuni 53 dB. Arvutuslik tase ei ületa kehtivat II kategooria elamuala päevast piirtaset. Töötavates karjäärides tehtud vaatluste järgi võib hinnata, et transpordi tõttu tekkiv tolm võib levida lagedal maastikul keskmise tuulega 200 – 250 m kaugusele.

Täpsem informatsioon on esitatud taotlusele lisatud seletuskirjas.
Tegevusega oluliselt mõjutatavate keskkonnaelementide kirjeldus
Liiva kaevandamisel on peamisteks keskkonda mõjutavateks teguriteks müra, tolm ja maastikupildi visuaalne muutumine. Taotletavas Reiu-Liiva liivakarjääris on kaevandamine planeeritud veetaset alandamata ning sellest tulenevalt ei avalda planeeritud tegevus ümbritsevale veerežiimile olulist mõju.

Täpsem informatsioon on esitatud taotlusele lisatud seletuskirjas.
Teave kavandatava tegevusega eeldatavalt kaasneva olulise keskkonnamõju kohta
Kaevandamise käigus tekib müra peamiselt kahest allikast: transpordimüra ja kaevandamise käigus masinate poolt tekitatav müra. Transpordimüra ei ole pidev ja karjääri pideva töötamise korral on määrav mäeeraldistel töötavate masinate poolt tekitatav (kumuleeruv) müra. Müra tekitavad karjääris töötavad kaevandamismasinad.

Kaevandamismasinate poolt tekitatav tolmu hulk on väike, sadestudes praktiliselt õhkutõusmise koha lähedale. Kaugemale võib levida tolm toodangut vedavatest kallurautodest, kuna nende kiirus on suurem. Kallurid tõstavad tolmu nii karjäärisisestel- kui ka väljaveoteedel. Tolmu võib eralduda vähesel määral maavara väljamisel, kuid enamjaolt on looduslikus olekus liiv niiske ning ei tolma. Tolmu levik mäetööde juures on üldjuhul lokaalne.

Reiu-Liiva liivakarjääris kaevandamisel jäätmeid ei teki – kogu kasulik materjal turustatakse, mäeeraldiselt eemaldatud katend kasutatakse kaevandmise ajal mäeeraldise teenindusmaal müra- ja tolmutõkkevallide rajamiseks vastavalt koostatavale kaevandamise projektile ning peale maavara ammendamist kasutatakse mäeeraldise teenindusmaal ladustatud katend karjääriala korrastamiseks vastavalt korrastamise projektile.

Täpsem informatsioon on esitatud taotlusele lisatud seletuskirjas.
Kavandatava tegevuse erisused ja meetmed
Kaevandamise ja sellele eelnevate ning järgnevate tööde käigus ei tohi kahjustada karjääri ümbritsevate maaparandussüsteemide tehnilist seisukorda.

Mäeeraldise servale on planeeritud müratõkkevall, mis takistab ülenormatiivse müra leviku mäeeraldise piiridest väljapoole.

Arvestades elamute paiknemist väljaveotee suhtes, siis tuleb arendajal vajadusel kasutusele võtta tolmu levikut piiravad meetmed (niisutamine, CaCl).

Karjääris on planeeritud vaid tehniliselt korras ja nõuetele vastavate mehhanismide kasutamine ning seetõttu ei teki heitgaaside õhusaastega probleeme.

Tekkiv katend kasutatakse korrastamisel karjäärisüvendi põhja tõstmiseks, et oleks tagatud korrastamisele seatud nõue maapinna kõrguse ja veetaseme suhtes. Katend kasutatakse korrastamisel ära kogu mahus.

Täpsem informatsioon on esitatud taotlusele lisatud seletuskirjas.

8. Taotluse lisad

Nimetus Manus
Allkirjastatud taotluse lisad