Taotluse kokkuvõtlikult sõnastatud sisu
MPG AgroProduction OÜ taotleb keskkonnaluba laevade regulaarse puistekauba (kivisüsi) lastimiseks ja lossimiseks koos vahepealse ladustasmisega Muuga sadamas kinnistul Nuudi 83.
Parandustaotluse selgitus
Vastavalt Keskkonnaameti 16.12.2022 kirjale nr DM-121622-16 on täidetud taotluse tabel 7 "Teave keskkonnamõju eelhinnangu andmiseks".V
Taotletavas tegevuses, tegevuste kirjelduses jm loataotluse osades muutusi ei ole.
Tegevuse kirjeldus, iseloomustus, eesmärk ja põhjendus
MPG AgroProduction OÜ kavatseb tegeleda laevade regulaarse puistekauba (kivisüsi kuni 5 miljonit t/a) lastimise ja lossimisega koos vahepealse ladustamisega. Tegevust soovitakse läbi viia Muuga sadamas aadressil Nuudi tee 83, Uusküla küla, Jõelähtme vald, Harjumaa endise AS Coal Terminal AS territooriumil, mille maaomanik on AS Tallinna Sadam, kellega on Taotlejal leping hoonestusõiguse ja operaatortegevuse kohta.
MPG AgroProduction OÜ rendib Tallinna Sadamast 4 kinnistut üldpindalaga 54,925 ha.
Söekäitlusega on seotud Muuga sadama idaosas olev 12 ha ala, aadressil Nuudi 83. Kinnistu pindala on 20,81 ha, sellel asuvad transpordi- ja tootmismaad.
Tegevus toimub ainult ühel kinnistul, aadressil Nuudi 83. Teistel renditud kinnistutel Nuudi 81, Hoidla 10 ja Hoidla 12 ei toimu kivisöe käitlemist. Nuudi 81 kontorihoone on konserveeritud, parkimisplatsi ei kasutata. Nuudi tee 81 sademevee väljalasu andmed (Muuga söeterminali sademevee vl, väljalaskme kood HA509) on taotlusele lisatud. Raudtee juurdesõiduteid, Hoidla 10 ja Hoidla 12 ka ei kasutata.
Infrastruktuurteenuseid (veevarustus, heitvete vastuvõtt) ostab MPG AgroProduction OÜ AS Tallinna Sadama käest.
Lastimine ja lossimine toimub Muuga sadama kaidel nr 31, 32, 33. Vahepeal sütt hoitakse kahel platsil pindalaga umbes 60 000 m2 (6 hektarit).
Süvavee kai 32 juures võivad silduda laevad kandevõimega kuni 100 tuhat tonni.
Planeeritav söe transiit toimub kahe skeemi järgi:
1. Kai 32 juurde silduvad laevad kandevõimega 35 kuni 50 tuhat tonni. Süsi lossitakse kaile kopplaaduriga või, kui on olemas, laeva pardal oleva lossimisseadmega. Kailt süsi veetakse veokitega hoiustamise platsile. Hoiustamise lõpul süsi laaditakse kopplaaduriga autodele ja viiakse kaile 31 või 33 lastimiseks laevadele kandevõimega 3 kuni 10 tuhat tonni.
2. Kaide 31 või 33 juurde silduvad laevad kandevõimega 3 kuni 10 tuhat tonni. Süsi lossitakse kaile kopplaaduriga või, kui on olemas, laeva pardal oleva lossimisseadmega. Kailt veetakse süsi veokitega hoiustamise platsile. Vastava mahu kogunemisel süsi laaditakse kopplaaduriga autodele ja viiakse kaile 32 lastimiseks laevadele kandevõimega 35 kuni 50 tuhat tonni.
Laoplatsil hoiustatakse sütt aunades. Aunade puistetihedus on 800 kg/m3 (0,8 tonni/m3) ja ladustamiskõrgus maksimaalselt 6 meetrit. Laoplatsil kavatsetakse hoiustada maksimaalselt 150 000 tonni sütt.
Kavandatav maksimaalne kuukäive on 500 000 tonni, aastakäive 5 miljonit tonni
Süsi tarnitakse Kasahstanist. Söe jaotus fraktsioonideks kahel eri marki tarnitaval söel on järgmine (kõige väiksemas fraktsioonis on tükkide suurus alla 6 mm):
Osakeste suurus, mm % sisaldus
> 50 0
50-20 13.7
20-13 36.8
13-6 19.3
<6 30.2
Kokku 100
Osakeste suurus, mm % sisaldus
> 50 0
50-20 7.3
20-13 15.8
13-6 21.7
<6 55.2
Kokku 100
Tegevusega kaasneda võivate keskkonnahäiringute (lõhn, müra, vibratsioon, tolm jne) kirjeldus
Lõhnaainete levik ettevõtte tavapärase töö käigus on olematu (süsi ei tekita lõhna). Müra, mis ettevõtte tööga kaasneda võib, on peamiselt seotud autotranspordiga ning laadimistöödega terminali territooriumil. Söe lossimisel, lastimisel ja hojustamisel eraldub välisõhku peamise saasteainena tolmu (tahkeid osakesi).
Objekti L-EST97 koordinaadid