Tegevuse iseloomustus
Madala keskkonnamõjuga puiste- ja segakaup.
Käideldakse tavalist purustatud klaasi, mis ei ole klassifitseeritud ohtlikuks kaubaks.
Käideldakse puistes või big-bag-idesse pakendatud mineraalväetisi (sh toimub terminalis vajadusel puistes väetiste pakendamine big-bag-idesse).
Laaditava kauba kogused (t/a)
Killustik 500 000 t aastas
Teravili, kaunvili, 120 000 t aastas
Kivisüsi 100 000 t aastas.
Väetis 20 000 t aastas
Klaas 10 000 t aastas.
Hakkepuit 50 000 t aastas või muud segakaubad (vineer, metalldetailid, moodulmajad vms)
Aastane lastitavate ja lossitavate puistekaupade kogus on kuni 800 000 tonni aastas.
Kasutatav tehnoloogia
Üheaegselt toimuvad laadimistööd kahel kail korraga ning kõigil kaidel on võimalik lastida-lossida kõiki kaupu. Laevade lastimist-lossimist teostatakse hüdrauliliste sadamakraanaga ja see toimub olenevalt kauba iseloomust kas greiferi, haaratsi vm seadmega. Kaupade pikemaajalist ladustamist ja hoiustamist sadama kaide laadimisrajoonis ei toimu. Kaupu ladustatakse ja hoiustatakse vaid sadama spetsialiseeritud terminalis.
Vilja laaditakse laevale kinnist konveierlaadurit kasutades.
Laeva teenindamise, remondi, lastimise või lossimisega kaasneva võimaliku negatiivse mõju vähendamise meetmete kirjeldus
Puistekaupade lastimisel ja lossimisel kasutatakse hüdraulilisi sadamakraanasid (Mantsinen 110 ja Mantsinen 100) või laeva enda kraanasid, millel kasutatakse sõltuvalt kauba iseloomust kas greiferit, haaratsit, konksu vm seadet. Hüdrauliline sadamakraana võimaldab võrreldes tavalise portaalkraanaga teostada lastimis- ja lossimistöid kiiremini, olles ühtlasi ka palju tuulekindlam kui portaalkraana.
Lisaks on rakendatud kail ja terminali laos frontaallaadurid, konveierlaadurid ja kahveltõstukid.
Transport laost kaile või vastupidi tagatakse poolhaagistest kalluritega. Kail toimub kallurist või kallurisse laadimine laadimiskastis, mis tagab selle, et kaup püsiks koos ja ei satuks kõrvalisse kohta.
Üheaegselt võivad laadimis- ja lossimistööd toimuda mitmel kail korraga ning kõigil kaidel on võimalik lastida-lossida kõiki kaupu.
Kaupade ladustamist kail ei toimu. Üksnes killustikku hoiustatakse kai tagalas selleks renditud alal. Muid kaupu ladustatakse ja hoiustatakse vaid sadama spetsialiseeritud terminalis.
Puistekaupade lastimine ja lossimine peatatakse kui tuule keskmine kiirus on üle 15 m/s. Kogu puistekaupade käsitlemise protsess on kavandatud nii, et välditakse korduvat puistekaupade ühest paigast teise ladustamist/tõstmist. Perioodiliselt teostatakse teede ja platside puhastamist, kusjuures kaid puhastatakse pärast iga laeva laadimise või lossimise operatsiooni lõpetamist.