Käitluskoha andmed | |||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha jrk nr | 1. | ||||||||||||||||||||||||||||
Nimetus | Haigru tn 4 vanametalli kokkuost | ||||||||||||||||||||||||||||
Kood | JKK7000030 | ||||||||||||||||||||||||||||
Aadress ja katastritunnus |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Tegevuskoha põhitegevusala (EMTAK) | 38321 - Sorteeritud materjali taaskasutusele võtmine | ||||||||||||||||||||||||||||
Käitluskohas käideldavad jäätmed | Teiste (sh oma) | ||||||||||||||||||||||||||||
Jäätmekäitluskoha tegevusliik | U11 - Metallijäätmete käitluskoht | ||||||||||||||||||||||||||||
Asukoha üldiseloomustus | Haigru tn 4 kinnistu asub Rapla vallas, vastavalt Rapla üldplaneeringule on 100% tootmismaa sihtotstarbega maa-alal. Kinnistu piirneb tootmismaa ja transpordimaa maasihtotstarbega aladega. Kinnistule ulatub idast Riigikaitselise ehitise piiranguvöönd.
Kinnistu põhja-kirde-ida suunda jääb Vigala jõgi ca 200 meetrit (lähim kaugus), kinnistu kagu suunda jääb nimetu veekogu ca 192 m kaugusesle. Vastavalt Eesti Geoloogiakeskuse poolt koostatud Eesti põhjavee kaitstuse kaardile (1:400 000) paikneb ala nõrgalt kaitstud põhjavee alal (moreeeni 2-10, savi, liivsavi vähem kui 2 m). Alal paiknevad lõhelised ja karstunud põhjaveekihid. Kinnistult ei jookse läbi elekrti- ega sideliine. Kinnistuga piirneb kagust alajaama tarbeks moodustatud kinnistu, mille nimivõimsust ei ole kitsenduste kaardil märgitud. Kinnistul ega kinnistu läheduses ei ole märgitud looduskaitseliste või muinsuskaitseliste objektide olemasolu. Jäätmkäitluskoha lähiümbruses asuvad Rapla politseijaoskond, kohalik liiklusregistri(ARK) büroo, endise autobaasi territoorium (praegu välja renditud erinevatele, peamiselt autotrantspordi ja - remondiga tegelevatele firmadele) ning mitmesugused tootmisfirmad (puidutööstus, õmblusfirma jne). Ca 300 m kagu suunas paikneb Jaama 3 plastijäätmete käitluskoht. Lähimad elamud jäävad ca 170 m kaugusele edelasse, 270 m kaugusele lõunasse ja 290 m kaugusele itta. Väljapääs kinnistult üldisesse teedevõrku toimub läbi Haigru tänava kaudu Viljandi maanteele. Ettevõtte tegevus on kooskõlas kehtiva Rapla valla üldplaneeringu ja arengukavaga. |
||||||||||||||||||||||||||||
Jäätmekäitluskoha tehniline kirjeldus | |||||||||||||||||||||||||||||
Kirjeldus |
Jäätmekäitluskoha asukohta kirjeldav kaart on esitatud joonisel 1 ning territooriumi asendiplaan on toodud lisas 1. |
||||||||||||||||||||||||||||
Seotud failid | |||||||||||||||||||||||||||||
Aastased käitlusmahud ja ülesseatud käitlusvõimsused | |||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Jrk nr | 1. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha nimetus | Haigru tn 4 vanametalli kokkuost | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jrk nr | Jäätmekäitlustoimingu nimetus | Toimingu kood | Jäätmekäitlustoimingu kirjeldus | Tehnilise varustuse kirjeldus | Lisadokumendid, joonised, skeemid |
---|---|---|---|---|---|
1. | romusõidukite demonteerimine | R12s - jäätmete taaskasutamisele eelnev sortimine või teatud komponentide eraldamine, millega võib kaasneda mehhaaniline töötlemine (purustamine, tükeldamine, demonteerimine, kokkupressimine, granuleerimine jms), juhul kui selle tulemusel tekivad uued jäätmeliigid ning jäätmete olemus või koostis muutub | Romusõidukid võetakse vastu nende seadusjärgsetelt omanikelt ostu-müügilepingu alusel.
Lammutamine, ohtlike komponentide ja ainete (vedelike) eraldamine toimub selleks kohandatud ruumis, mis on varustatud tõstukiga ning põrand on vedelikke mitteläbilaskvast betoonist. Korduskasutuseks sobivad osad suunatakse võimalusel korduskasutusse. Tegevuste järjekord: Eraldatakse: - akud - polüklooritud pifenüüle ja polüklooritud terfenüüle sisaldavad kondensaatorid. - kütus, õlid, jahutusvedelikud, klaasipesuvedelikud ja kõik muud vedelikud. - õli- ja kütusefilter - kliimaseadme täiteaine (tellitakse teenusena sisse või soetatakse tööriist) - plahvatusohtlikud osad, näiteks turvapatjade käivitus seadmed. Kui neid ei ole võimaik kohapeal neutarliseerida. - Katalüsaatorid. - Vask, alumiinium ja magneesjumi sisaldavad metallosad. - Klaasid. - Rehvid. - Plastosad - metall sorteeritakse ja ladustatakse vanametalli hulka Demonteerimisel ja ladustamisel tagatakse demonteeritud osade sobivus eelkõige ringlusse võtuks ja kordus- või taaskasutamiseks. Eraldatud vedelikud kogutakse vastavalt markeeritud mahutitesse, akude hoidmiseks on spetsiaalne konteiner. Eemaldatud osad, agregaadid sorteeritakse ja ladustatakse korduskasutuseks ning mittesobivad paigutatakse spetsiaalsetesse konteineritesse või riiulitele ja suunatakse käitlemisele. Romud, millest on eemaldatud ohtlikud osad ja vedelikud, ladustatakse avaplatsil. Samuti on rehvide jaoks eraldatud ala. Autoromude ohtlikke aineid sisaldavad osad tuvastatakse IDIS-süsteemi abil (Dismantling information for ELVs), kus on auto märgiti välja toodud ja leitavad kõik Euroopa Liidu siseselt kaubastatavate sõidukite ohtlikke aineid sisaldavate osade nimekiri sõiduki margi järgi. Õli- ja vedelkütusejäätmed (13) Ohtlikud õlid-, kütused- ja vedelikud kogutakse eraldi anumatesse (kasutatakse ainult kinniseid ja taassuletavaid anumaid). Õlijäätmete korraga ladustatav kogus on 0,2 tonni kogutava jäätmerühma/jäätmeliigi kohta, minimaalne korraga edasi transporditav kogus on 0,2 tonni õlijäätmeid. Käigukastiõlide keemilist koostist ei ole võimalik ettevõttel kohapeal kindlaks teha, sellised jäätmed kogutakse ühte mahutisse. Patareid ja akud (16 06) Akud kogutakse spetsiaalsetesse akude kogumiseks ette nähtud konteineritesse. Konteinerid on happe- ja purunemiskindlad. Konteineritega transporditakse akud edasikäitlusettevõttesse. Patareide kogumiseks kasutatakse plastkaste. Vaheladustamiseks kasutatakse suuremat plastkonteinerit. Vanad akud ja patareid transporditakse ohtlike jäätmete käitluslitsentsi omavasse ettevõttesse. Autodelt demonteeritud akud hoiustatakse koos teiste autodelt demonteeritud jäätmetega sisetingimustes. Ettevõte annab kõik patareid ja akud üle ettevõtetele, kes suunavad nimetatud jäätmeliigi võimalikult suurel määral taaskasutusse, mis võimaldab taaskusutus sihtarvude täitmise. Autoromude ohtlikke aineid sisaldavad osad tuvastatakse IDIS-süsteemi abil (Dismantling information for ELVs), kus on auto märgiti välja toodud ja leitavad kõik Euroopa Liidu siseselt kaubastatavate sõidukite ohtlikke aineid sisaldavate osade nimekiri sõiduki margi järgi. |
Statsionaarne garaažitõstuk
Kahveltõstuk Kompressor Vedelike (õli) pump ehk vaakumkoguja romudest vedelike väljaimemiseks. Rehvimontaaži pink Elektriline metallisaag Nurklihvija Akudrell Elektridrell Pneumaatilised võtmed Tolmuimeja Survepesur Muud lukksepa käsitööriistad (nt vasar, kruvikeerajad, mutrivõtmed) |
|
2. | demonteeritud romusõidukite osade ja teiste korduskasutusse suunatavate osade ja toodete korduskasutuseks ettevalmistamine ja korduskasutusse suunamine | R5k - jäätmeteks muutunud, peamiselt anorgaanilisest materjalist koosnevate toodete või nende komponentide korduskasutuseks ettevalmistamine | Võttes arvesse ringmajanduse parimaid tavasid ja põhimõtteid, on ettevõte võtnud oma eesmärgiks suunata korduskasutusse võimalikult palju jäätmeid, millel on korduskasutuspotentsiaal. Ettevõte tegeleb autoremondiga, mis võimaldab romusõiduki osasid kasutusse võtta. Ettevõte võtab vastu ka elektroonikaromusid. Juhul, kui jäätmena üle antud elektroonikaromu toimib ootuspäraselt, proovib ettevõte suunata korduskasutusse ka selliseid romusid. | Puudub |
|
3. | metallijäätmete sorteerimine ja vajadusel tükeldamine, teiste jäätmeliikide sorteerrimine | R12s - jäätmete taaskasutamisele eelnev sortimine või teatud komponentide eraldamine, millega võib kaasneda mehhaaniline töötlemine (purustamine, tükeldamine, demonteerimine, kokkupressimine, granuleerimine jms), juhul kui selle tulemusel tekivad uued jäätmeliigid ning jäätmete olemus või koostis muutub | Sageli juhtub, et üleantud jäätmesaadetis ei koosne ainult esialgsel vaatlusel tuvastatud jäätmeliigi kategooriasse kuuluvatest jäätmetest või ei ole võimalik esialgsel vaatlusel korrektselt jäätmeliiki tuvastada. Seetõttu võib osutuda vajalikuks jäätmete hilisem ümberliigitamine.
Üldiselt (võimalusel) jäätmeid ei tükeldata, kuid võib osutuda vajalikuks mõningate suuremate metallijäätmete lõikamine edasimüügiks konteinerisse paigutamisel. |
Gaasilõikur |
|
4. | metallijäätmete segude koostamine klienditellimusest lähtudes | R12x - taaskasutamisele eelnev jäätmesegude koostamine või jäätmete segamine | Mõned meie partnerid võtavad metallijäätmeid vastu segudena. Erinevad metallijäätmed laaditakse ühte koormasse ja sorteeritakse uuesti läbi sihtkohas, kuna jäätmeliike liigiti transportida on kallis ning sihtkohas tuleb metallijäätmed nii kui nii uuesti kontrolli mõttes üle sorteerida. Et hilisemat aruandlust lihtsustada ja eluline vajadus vastavusse loatingimustega taotleme metalllisegude koostamise õigust. | Puudub |
|
5. | mootori- ja hüdraulikaõlide käitlemine | R12x - taaskasutamisele eelnev jäätmesegude koostamine või jäätmete segamine | Kuna mootori- ja hüdraulikaõlide koostise täpne tuvastamine on pea võimatu ning ohtlike jäätmete lõppkäitleja käitleb kõiki eelnimetatud jäätmeid koos, siis palume luba nimetatud jäätmeid ka kokku koguda. Mootori- ja hüdraulikaõlide koosladustamine ei ole keskkonnaohtlik. | Kanistrid, vt p 1. |
|
Jrk nr | 1. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha nimetus | Haigru tn 4 vanametalli kokkuost | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Jrk nr | Meede/Tegevus | Meetme kirjeldus | Meetme rakendamiseks kavandatav tehnika | Meetme rakendamise tähtaeg |
---|---|---|---|---|
1. | Müratõke | Ettevõtte territoorium on ümbitsetud kolme meetri kõrguse raudaiaga. | Müratõke on rajatud | pidev |
2. | Niisutamine | ehitus- ja lammutusprahi sorteerimisel | Vihmuti | vajaduse tekkides |
3. | Põhjavee kaitse | Põhjavee kvaliteeti ohustavate tegevuste tegemine üksnes kontrollitud keskkonnas. | Autoromude lammutamine toimub sisetingimustes. Hoone, kus lammutustegevus toimub ei ole ühenduses ühiskanalisatsiooniga. Vedelikud eemaldatakse autoromudest spetsiaalse pumba abil, mis välistab vedelike lekke. Õnnetusjuhtumi korral on tagatud ohtlike ainete põhjavette mitte sattumine. Vedelikud eemaldatakse kasutades absorbente. Autoromude ladustamiseks mõeldud välisplats on betoonkattega ja varustatud õlipüüduriga.
Ettevõte ladustab ehitus- ja lammutusprahti selleks ettenähtud kontinerites. Ehitus- ja lammutusprahi võimalik sorteerimine (metallijäätmete eemaldamine) toimub asfaltkattega platsil. |
igapäevaselt |
Jrk nr | Seiratav näitaja | Seire viis | Seire sagedus | Kasutatavad seadmed | Seirepunkti number | Seirepunkti koordinaadid L-EST97 |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | müra | mürataseme mõõtmine | vastavalt vajadusele | müramõõtur | 1 | X: 6540008, Y: 547404 |
2. | tolm | visuaalne | pidev | kasteauto | 2 | X: 6540008, Y: 547404 |
3. | kinnistu korrasolek | visuaalne | pidev | puudub | 3 | X: 6540008, Y: 547404 |
4. | töötades hoolsuskohustuse järgmimine | visuaalne | pidev | puudub | 3 | X: 6540008, Y: 547404 |
Jrk nr | 1. | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha nimetus | Haigru tn 4 vanametalli kokkuost | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Jrk nr | 1. |
---|---|
Jäätmekäitlustoiming/-tehnoloogia | Autode demonteerimine |
Tehniline varustatus | Ettevõte kasutab metallijäätmete käitlemisel kaasaegset tehnoloogiat ja tehnikat, mis vastab vastavale tehnikale ettenähtud nõuetele ning kasutab ainult korras tehnikat. |
Parim võimalik tehnika | Keskkonnaministri 16.06.2011 määrus nr 33. |
Võrdlus parima võimaliku tehnikaga | Ettevõtte tegevus vastab keskkonnaministri 16.06.2011 määrusega nr 33 kehtestatud tingimustele.
Euroopa Parlamendi ja Nõukogu direktiivi 2010/75/EL komisjoni poolsele rakendusotsusele 2018/1147 (direktiiv tööstusheite kohta), millega on kehtestatud jäätmekäitluse parima võimaliku tehnika (PTV) alased järeldused, ei kohaldu antud juhul ohtlike jäätmete käitluslitsentsi taotleja poolt tehtavatele tegevustele, kuivõrd ettevõtte käitlusmahud jäävad alla poole õigusaktiga sätestatud künniseid, millisel juhul vastavushindamine tuleb teha. |
Jrk nr | 2. |
Jäätmekäitlustoiming/-tehnoloogia | Metallijäätmete sorteerimine ja/või tükeldamine ning uute jäätmesegude koostamine vastavalt klienditellimusele |
Tehniline varustatus | Ettevõte kasutab metallijäätmete käitlemisel kaasaegset tehnoloogiat ja tehnikat, mis vastab vastavale tehnikale ettenähtud nõuetele. |
Parim võimalik tehnika | Ettevõte kasutab ainult korras ja kontrollitud tehnikat. |
Võrdlus parima võimaliku tehnikaga | Vastab |
Jrk nr | 3. |
Jäätmekäitlustoiming/-tehnoloogia | Ohtlike jäätmete hoiustamine |
Tehniline varustatus | Ohtlike jäätmete kogumiseks on ettevõttel selleks eraldatud territooriumil ohtlike jäätmete kogumiseks mahutite ja konteinerite ala, erinevad ohtlikud jäätmed kogutakse eraldi ja kogumisel arvestatakse ohtlike jäätmete iseloomuga. |
Parim võimalik tehnika | Ohtlike jäätmete eraldi kogumine, võttes arvesse jäätmete spetsiifilisi omadusi. |
Võrdlus parima võimaliku tehnikaga | Vastab |
Jrk nr | Võimalik hädaolukord | Hädaolukorra tekkimise võimaluse selgitus | Rakendatavad meetmed |
---|---|---|---|
1. | Tulekahju | Ohtliku kemikaali vale käsitlemine | Päästeameti informeerimine. Vastavalt läbiviidud instruktsioonile tulekahju kohesele likvideerimisele asumine.
Kemikaalide kokkupuute vältimine küttekehade, sädemeid loopivate tööriistade või elektrisüsteemidega. Likvideerimisel kasutatakse absorbente, mis hiljem kogutakse kokku ja ladustatakse selleks ette nähtud konteinerisse. |
2. | Plahvatus | Plahvatusohtlike kemikaalide vale käsitlemine. Turvavööde ja turvapatjade mehhanismide vale käsitlemine. | Monteerimisel kohene ladustamine selleks ettenähtud metallkonteinerisse. Ettevaatlik ja hoolikas käsitlemine. |
3. | Õlide ja vedelike leke | Romusõidukite mahalaadimisel vedelike nõrgumine maha. | Ettevõte on hädajuhtumiks varustatud absorbentidega ja kõik ettevõtte töötajad on koolitatud. See tagab selle, et vajadusel oskavad nad kiiresti reageerida ja ohtliku olukorra likvideerida. Lammutuskoda on varustatud betoneeritud põrandaga, kus nõrgunud vedeliku likvideerimine absorbentidega, välistab võimaliku pinnase- ja põhjaveereostuse. Eeskirjadest kinnipidamine ja pädeva personali kasutamine tagab vastavate seadmete nõuetekohase ladustamise ning välistab ohtlike aineid sisaldavate seadmete purunemise.
Ohtlikke jäätmete kogumise, sorteerimise ning nende laadimisega tööalaselt kokku puutuvate tööliste hulgas on läbi viidud ettevõttesisene koolitus, et töötajad oleksid teadlikud kasutatavate ohtlike kemikaalide ja neid sisaldavate materjalide võimalikust mõjust keskkonnale (õhule, veele, pinnasele), mõjust tervisele. Uut tüüpi romude lammutamisel tehakse eelnevalt selgeks romudes kasutatud ohtlike jäätmete paigutus ning kemikaali tüüp. Autoromude ohtlikke aineid sisaldavad osad tuvastatakse IDIS-süsteemi abil (Dismantling information for ELVs), kus on auto märgiti välja toodud ja leitavad kõik Euroopa Liidu siseselt kaubastatavate sõidukite ohtlikke aineid sisaldavate osade nimekiri sõiduki margi järgi. |
4. | Freeonide paiskumine õhku | Jahutusseadmete hooletu käsitlemine. | Freoone sisaldavate seadmete hoolikas käsitlemine. Freoonide eemaldamine seadmetest tellitakse alltöövõtu korras. |