Käitluskoha andmed | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha jrk nr | 1. | ||||||||||||||||||||
Nimetus | Rehe tee 6 autolammutuskoda | ||||||||||||||||||||
Kood | JKK3700565 | ||||||||||||||||||||
Aadress ja katastritunnus |
|
||||||||||||||||||||
Tegevuskoha põhitegevusala (EMTAK) | 45321 - Mootorsõidukite osade ja lisaseadmete jaemüük | ||||||||||||||||||||
Käitluskohas käideldavad jäätmed | Teiste (sh oma) | ||||||||||||||||||||
Jäätmekäitluskoha tegevusliik | U13 - Autolammutuskoda | ||||||||||||||||||||
Komplekstegevus | K1 - Jäätmekäitluskeskus | ||||||||||||||||||||
Asukoha üldiseloomustus | Ettevõtte jäätmekäitluskoht asub Harju maakonnas, Lääne-Harju vallas, Lehola külas aadressil Rehe tee 6, 100% tootmismaa sihtotstarbega kinnistul.
Ettevõtte territoorium piirneb põhja-, ida- ja kagu suunas tootmismaa ja maatulundusmaa kinnistutega ning lõuna- ja lääne suunas maatulundusmaa kinnistutega. Lähim elamumaa sihtotstarbega kinnistu paikneb ettevõtte territooriumist ca 315 meetri kaugusel põhja suunas. Ettevõtte poolt jäätmekäitluseks kasutataval kinnistul ei paikne märgalasid, pinnavorme ega metsi, mis saaksid jätkatava tegevuse tõttu mõjutatud, samuti puuduvad looduskaitsealased piirangud. Põhjavesi selles piirkonnas on kaitsmata. |
||||||||||||||||||||
Jäätmekäitluskoha tehniline kirjeldus | |||||||||||||||||||||
Kirjeldus |
V8 Import OÜ jäätmekäitluskoht asub kinnistul Rehe tee 6, Lehola küla, Lääne-Harju vald, Harju maakond. Autolammutuseks kasutatakse: Territoorium on piiratud taraga ning valveks sõlmitud leping turvaettevõttega. Samuti on jäätmekäitluskohas elektroonilised jälgimis- ja signalisatsioonisüsteemid. Hoone ruum, kus teostatakse jäätmekäitlust, ei ole ühendatud ühisveevärgi ja –kanalisatsiooniga. Väliplatsidelt ei juhita sademevett suublasse, s.t. et väliplatsidele ei ole rajatud sademevee ärajuhtimiseks vastavat tehnosüsteemi (platsile ei ole antud kallet, puudub torustik kogutava sademevee kogumiseks ja ärajuhtimiseks suublasse jne.). Kõik mahalangevad sademed aurustuvad platsile kogunenud loikudest aja jooksul. Romusõidukite sorteerimist/demonteerimist teostatakse vaid betoonpõrandatega hoones sees. |
||||||||||||||||||||
Seotud failid | |||||||||||||||||||||
Aastased käitlusmahud ja ülesseatud käitlusvõimsused | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Jrk nr | 1. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha nimetus | Rehe tee 6 autolammutuskoda | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jrk nr | Jäätmekäitlustoimingu nimetus | Toimingu kood | Jäätmekäitlustoimingu kirjeldus | Tehnilise varustuse kirjeldus | Lisadokumendid, joonised, skeemid |
---|---|---|---|---|---|
1. | Romusõidukite demonteerimine ja varuosade/detailide/materjalide korduskasutusse suunamine |
R3k - jäätmeteks muutunud, peamiselt orgaanilisest materjalist koosnevate toodete või nende komponentide korduskasutuseks ettevalmistamine
R4k - jäätmeteks muutunud, peamiselt metallidest või metalliühenditest koosnevate toodete või nende komponentide korduskasutuseks ettevalmistamine R5k - jäätmeteks muutunud, peamiselt anorgaanilisest materjalist koosnevate toodete või nende komponentide korduskasutuseks ettevalmistamine R12s - jäätmete taaskasutamisele eelnev sortimine või teatud komponentide eraldamine, millega võib kaasneda mehhaaniline töötlemine (purustamine, tükeldamine, demonteerimine, kokkupressimine, granuleerimine jms), juhul kui selle tulemusel tekivad uued jäätmeliigid ning jäätmete olemus või koostis muutub |
V8 Import OÜ autolammutus on spetsialiseerunud peamiselt USA sõidukite demonteerimisele.
Vastuvõetud romusõidukite hoidmist avaplatsil ei teostata, st. sõidukid suunatakse koheselt betoneeritud põrandatega tootmishoonesse. Romude töötlemise peamine eesmärk on suunata demonteerimisest saadavad detailid/osad korduv- või taaskasutusse. Käitlustoimingud romusõidukitega: 1. Aku eemaldamine Klemmid ühendatakse lahti ning aku paigaldatakse spetsiaalsesse happekindlasse konteinerisse, mis asub samas hoones. Müügikõlblikud akud suunatakse müüki, müügikõlbmatud antakse hiljem üle ohtlike jäätmete saatekirja alusel vastavat keskkonnaluba omavale ettevõttele. 2. Konditsioneerist/kliimaseadmest täiteaine eraldamine Kliimaseadmega autode puhul teostatakse esmalt kliimaseadme korrasoleku visuaalne kontroll ning seejärel seadme tühjendamine spetsiaalseadme abil ning külmaaine ladustamine selleks ettenähtud hermeetilisse kliimaaine mahutisse. Eelnevalt selgitatakse välja kliimaaine mark (kliimaseadmel on vastav tähistus), vältimaks erinevate korduskasutusse suunatavate külmaainete segamist omavahel. Nimetatud tööde teostamiseks kasutatakse teenusepakkuja abi, kellel on vastavateks toiminguteks kliimaseadmete käitleja pädevustase. 3. Mootoriõlide, jahutus- jm. vedelike eraldamine Vedelikujäätmed hoiustatakse vastavalt markeeritud 200-liitristes vaatides või 1 m3 IBC konteineris samas hoones selleks eraldatud alal. Hiljem antakse jäätmed üle ohtlike jäätmete saatekirja alusel vastavat keskkonnaluba omavale ettevõttele. 4. Õlifiltrite eraldamine Õlifiltrijäätmed kogutakse vastavalt markeeritud kogumismahutis samas hoones selleks eraldatud alal. Hiljem antakse ohtlikud jäätmed üle ohtlike jäätmete saatekirja alusel vastavat keskkonnaluba omavale ettevõttele. 5. Plahvatusohtlike turvapatjade (kui on) käivitusseadmete eraldamine Turvapatjade neutraliseerimine ja eraldamine teostatakse enda vastava pädevusega spetsialisti poolt ning tekkivad jäätmed ja korduskasutusse suunatavad seadmed ladustatakse selleks eraldatud alal. Jäätmetel toimub üleandmine vastavat keskkonnaluba omavale ettevõttele. 6. Erinevate sõidukiosade (veermik, mootor, rehvid, jms.) eraldamine. Romusõidukite korduskasutuseks sobivuse hindamist teostavad jäätmekäitluskoha töötajad lähtuvalt parimast väljakujunenud tööpraktikast, kogemusest ja klientide nõudlusest konkreetsete detailide/osade järele. Romusõidukite potensiaalselt korduskasutuseks sobivad detailid (peeglid, stanged, klaasid, tuled, veermikuosad jms.) sorteeritakse lammutuse käigus välja. Seejärel hinnatakse töötajate poolt visuaalse vaatluse teel nende kulumisastet, kaubanduslikku välimust (kriimustused, värvkatte kahjustused jne.), võimalikku nõudlust ning tehakse otsus, kas detail müüakse korduskasutusse või suunatakse taaskasutusse (teistele jäätmekäitlejatele edasiseks ümbersulatamiseks vms.). Püsivalt orgaaniliste saasteainete (POS-ide) sisaldus ei ole ettevõtte poolt käideldavate sõidukite osadel väga tõenäoline. Siiski kontrollitakse demonteeritud detailide (näiteks armatuurlaua plastosad, jäätmekoodiga 160119) sellekohast võimalikku märgistust, et nimetatud mittemüügikõlblikud osad ei satuks ladestamisele suunatavate jäätmete hulka ning antaks üle koostööpartneritele, kes omavad luba nimetatud jäätmeliigi käitlemiseks. Romusõiduki lammutamise järgselt kustutatakse sõiduk elektroonilises registris vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 3. märtsi 2011. a määrusele nr 19 „Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise tingimused ja kord”. Sõidukikered, millelt on eraldatud kõik ohtlikud jäätmed ja korduskasutuseks sobilikud varuosad, ladustatakse hoone juurde betoonkattega väliplatsile. Kerede küljest võib nõudluse tekkides veel ka hiljem demonteerida (R12s) varuosi/materjale/seadmeid, mis suunatakse samuti korduskasutusse. Romust tekkinud jäätmed transporditakse ning antakse üle edasiseks taaskasutuseks vastavatele jäätmekäitlejatele. Korduskasutatavad varuosad müüakse (R3k, R4k, R5k) era- või juriidilistele isikutele. Juhul, kui varuosi ei ole võimalik korduskasutusse müüa (vähene nõudlus vms.), käsitletakse neid jätkuvalt jäätmetena ning antakse edasi vastavaid keskkonnalubasid omavatele jäätmekäitlejatele. Iga ohtlike jäätmete saadetisega täidetakse ka ohtlike jäätmete saatekirjad. |
Jäätmekäitluse tehnilised vahendid:
Veok, puksiirauto (teenuse ost) Kaal 1 m3 IBC plastmahutid või 200- liitrised vaadid vedeljäätmetele Happekindel plastkonteiner (akudele) Erinevad metallkonteinerid jäätmete transpordiks Kahveltõstuk jäätmete teisaldamiseks/laadimiseks Väikesed käsitööriistad (erinevad lõikurid, võtmed, pneumaatilised tööriistad, vaakumseade jm) |
|
Jrk nr | 1. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha nimetus | Rehe tee 6 autolammutuskoda | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Jrk nr | Meede/Tegevus | Meetme kirjeldus | Meetme rakendamiseks kavandatav tehnika | Meetme rakendamise tähtaeg |
---|---|---|---|---|
1. | Tuleoht põlevmaterjalide käitlemisel | Tulekahju jäätmekäitlushoones või territooriumi väliplatsidel (jäätmetekäitlusprotsesside ajal tulekahju teke võimaliku sädeme või lahtise tule kasutamise läbi)
Tegevuskava - peatada jäätmekäitlustoimingud; - kutsuda välja Päästeamet 112; - kasutada teisaldatavat tulekustutit (väiksemate tulekollete korral); - informeerida naabruses asuvaid ettevõtteid, milliseid tulekahju võiks mõjutada. Töötajaid on eelnevalt teavitatud võimalikest ohtudest, nende põhjustest ja rakendatavatest abimeetmetest. |
Avariiks või õnnetuseks on jäätmekäitluskoht varustatud kantava pulbertulekustutiga. | Jäätmete käitlemisel, mis sisaldavad põlevmaterjale |
2. | Jäätmete käitlemisel ohtlike ainete sattumine keskkonda | Ohtlike ainetega seotud jäätmekäitlustoimingud teostatakse vaid hoones sees. | Ohtlike ainete sattumine keskkonda (ohtlike jäätmetega seotud käitlusprotsesside ajal ohtlike ainete/vedelike mahatilkumine või leke ja selle pinnasele sattumine.
Tegevuskava - peatada jäätmekäitlustoimingud; - koguda jäätmekäitluseks kasutatavate hoone põrandalt reostus absorbenttooteid kasutades kokku; - lekke kandumisel jäätmekäitlushoonest välja või kõrvalkinnistule informeerida naabreid, keda leke võiks mõjutada. Reostunud absorbent kogutakse selleks ettenähtud konteinerisse ning antakse hiljem üle vastavaid keskkonnalubasid omavale ettevõttele. |
Ohtlike jäätmete käitlemisel |
3. | Keskkonnahäiringute (müra, tolm) tekitamine | Müra- ja tolmurikkamad toimingud (jäätmete sorteerimine) teostatakse jäätmekäitlushoones sees. | Jäätmekäitlushoones sees läbiviidavate sorteerimistoimingutega vähendatakse oluliselt võimalike keskkonnahäiringute tekkimist. | Jäätmete käitlemisel |
Jrk nr | Seiratav näitaja | Seire viis | Seire sagedus | Kasutatavad seadmed | Seirepunkti number | Seirepunkti koordinaadid L-EST97 |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Tuleoht, reostusoht ohtlike ainetega, müra, tolm | Visuaalne vaatlus | Jäätmekäitlustoimingute teostamise ajal vastavalt vajadusele | Visuaalne vaatlus | 1 | X: 6572284, Y: 518412 |
Jrk nr | 1. | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Käitluskoha nimetus | Rehe tee 6 autolammutuskoda | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Jrk nr | 1. |
---|---|
Jäätmekäitlustoiming/-tehnoloogia | Ettevõtte juhtimine ja jäätmekäitlus |
Tehniline varustatus | Ettevõttel on struktuur, määratud on töötajate kohustused ja vastutused. Tööprotsessid on kontrollitavad.
Töötajad oskavad käituda ohuolukordades (tulekahju, keskkonnareostus). Õnnetuste korral viiakse läbi juhtkonnapoolne uurimine ning rakendatakse tegevusi analoogsete juhtumiste vältimiseks. Jäätmete liikumine dokumenteeritakse. |
Parim võimalik tehnika | Best Available Techniques (BAT) Reference Document for Waste Treatment (08.2018) 6.1. Üldised PVT järeldused.
6.1.1 Üldine keskkonnatoime BAT 1 I – juhtkonna pühendumus IV – a) - i) korra rakendamine (struktuur, protsessijuhtimine, dokumentatsioon, valmisolek hädaolukordadeks, vastavus keskkonnaalastele õigusaktidele) V – a) – c) tulemuslikkuse kontrollimine ja parandusmeetmete võtmine (seire, parandus- ja ennetusmeetmed, dokumenteerimine) X – jäätmevoogude haldamine XII – õnnetusjuhtumistega tegelemise kava |
Võrdlus parima võimaliku tehnikaga | Vastab |
Jrk nr | 2. |
Jäätmekäitlustoiming/-tehnoloogia | Jäätmete, sealhulgas ohtlike jäätmete kogumine ja ladustamine |
Tehniline varustatus | Kõik töödeldavad või ladustatavad ohtlikud jäätmed on betoonpõrandatega hoones sees, vältimaks reostust. Jäätmekäitluskoht on varustatud absorbeerivate toodetega, millega on võimalik mahasattunud vedelikud kokku koguda. |
Parim võimalik tehnika | Best Available Techniques (BAT) Reference Document for Waste Treatment (08.2018) 6.1. Üldised PVT järeldused.
6.1.1 Üldine keskkonnatoime BAT 4 Keskkonnariskide vähendamine. c) ja d) – ohutud ladustamistingimused ja eraldatud koht pakendatud ohtlike jäätmete ladustamiseks. Best Available Techniques (BAT) Reference Document for Waste Treatment (08.2018) 6.1. Üldised PVT järeldused. 6.1.5 Vetteheide BAT 19 c) – läbilaskmatud pinnad (jäätmekäitlusalad ei lase asjaomaseid vedelikke läbi) e) kaetud kohad jäätmete ladustamiseks ja töötlemiseks (vältida ohtlike jäätmete kokkupuutumist vihmaveega) |
Võrdlus parima võimaliku tehnikaga | Vastab |
Jrk nr | 3. |
Jäätmekäitlustoiming/-tehnoloogia | Jäätmete käitluskoguste arvestus |
Tehniline varustatus | Ettevõttes peetakse regulaarset arvestust jäätmete liikumiste (sisse-välja, sorteerimine, käitluskohas ladustamine jm) üle, milliste kohta esitatakse nõuetekohast iga-aastast aruandlust. |
Parim võimalik tehnika | Best Available Techniques (BAT) Reference Document for Waste Treatment (08.2018) 6.1. Üldised PVT järeldused.
6.1.1 Üldine keskkonnatoime BAT 2 Käitise keskkonnatoime parandamine. c – jäätmete jälgimise süsteemi ja inventuuri kasutuselevõtt ja rakendamine. |
Võrdlus parima võimaliku tehnikaga | Vastab |
Jrk nr | 4. |
Jäätmekäitlustoiming/-tehnoloogia | Pädeva personali kasutamine jäätmekäitlusprotsessides, toimingute dokumenteerimine |
Tehniline varustatus | Ettevõtte jäätmekäitlusega seotud töötajad omavad tehnilist haridust ja vastavaid töökogemusi ning teadmisi.
Jäätmete käitlemise (sissetulnud-, demonteeritud-, ladustatud-, väljaläinud kogused jne) üle peetakse jooksvalt arvestust. |
Parim võimalik tehnika | Best Available Techniques (BAT) Reference Document for Waste Treatment (08.2018) 6.1. Üldised PVT järeldused.
6.1.1 Üldine keskkonnatoimeBAT 5 Keskkonnariskide vähendamine jäätmete käitlemisel ja teisaldamisel. Pädevate töötajate kasutamine. Jäätmete käitlemine ja teisaldamine on nõuetekohaselt dokumenteeritud. |
Võrdlus parima võimaliku tehnikaga | Vastab |
Jrk nr | 5. |
Jäätmekäitlustoiming/-tehnoloogia | Jäätmekäitluskoha vastavus keskkonnanõuetele |
Tehniline varustatus | Romude (ohtlikud jäätmed) jäätmete käitlus toimub tarastatud ja elektroonilise valvesüsteemiga varustatud kinnistul asuvas betoonpõrandatega hoones sees.
Jäätmekäitluskohas on olemas kogumisvahendid jäätmete ladustamiseks. Jäätmete ajutiseks hoiustamiseks on eraldatud vastavad tsoonid. Jäätmete kaalumiseks on kohapeal kaal. |
Parim võimalik tehnika | Keskkonnaministri 16.06.2011 määruse nr. 33 „Romusõidukite käitlusnõuded“ §4. Romusõidukite kogumiskohale ja lammutuskojale esitatavad nõuded
(1) Romusõidukite kogumiskoht peab olema: 1) ümbritsetud taraga; 2) varustatud valveseadmetega või ööpäevaringse valvega; 3) vedelikukindla pinnakattega; 4) varustatud sademevee kogumisseadmete ja õlipüüduritega. (2) Lammutuskojal peavad olema lisaks lõikes 1 sätestatud nõuetele: 1) hoiuruumid või rajatised § 3 lõikes 1 nimetatud osade ja ohtlike jäätmete ladustamiseks; 2) konteinerid akude, filtrite, PCB-sid ja PCT-sid sisaldavate kondensaatorite ladustamiseks; 3) mahutid romusõidukitest eraldatud vedelike ja gaaside eraldi kogumiseks ja ladustamiseks; 4) eraldatud alad kasutatud rehvide ja muude tuleohtlike osade ladustamiseks; 5) kaal romusõidukist eraldatud osade ja vedelike kaalumiseks. |
Võrdlus parima võimaliku tehnikaga | Vastab |
Jrk nr | 6. |
Jäätmekäitlustoiming/-tehnoloogia | Jäätmekäitluskoha vastavus keskkonnanõuetele |
Tehniline varustatus | Kõiki akujäätmeid käideldakse ainult betoneeritud põrandatega jäätmekäitlushoones sees. Lisaks on akude jäätmed ladustatud happekindlas plastkonteineris. |
Parim võimalik tehnika | Keskkonnaministri 10.01.2008 määruse nr. 5 „Kasutatud patareide ja akude käitlusnõuded“
§ 3. Patarei- ja akujäätmete käitlus- ja ladustamiskohtadele esitatavad nõuded (1) Patarei- ja akujäätmete käitlus- ja ladustamiskoht, sealhulgas ajutine ladustamiskoht, peab lisaks «Jäätmeseaduses» sätestatud tingimustele olema: 1) vedelikukindla pinnakattega; 2) ilmastikukindla pealiskattega. |
Võrdlus parima võimaliku tehnikaga | Vastab |
Jrk nr | Võimalik hädaolukord | Hädaolukorra tekkimise võimaluse selgitus | Rakendatavad meetmed |
---|---|---|---|
1. | Tulekahju või keskkonnareostus ohtlike jäätmete käitlemisel | Võimalik tulekahju tekkimine jäätmekäitluskohas või pinnasereostus ohtlike jäätmete käitlemisel (vastuvõtmisel, vaheladustaminel, sorteerimisel/demonteerimisel).
Väliste tegurite (näit. vandalism) põhjustatud tulekahju, sabotaazh vm. materiaalse kahju tekitamine jäätmekäitlukohas. Vedude ajal avarii toimumine ja ohtlike ainete lekkimine pinnasesse. |
Ohtlike jäätmete käitlemisel, vaheladustamisel ja transpordil järgitakse nende spetsiifikast tingituna alljärgnevaid ohutusabinõusid:
- võimaliku pinnasereostuse vältimiseks teostatakse kõik ohtlike jäätmete käitlustoimingud (vastuvõtt, töötlemine, vaheladustamine) betoneeritud põrandatega hoones sees; - väliste tegurite (näit. vandalism) mõju vähendamiseks on ettevõtte territoorium ümbritsetud taraga, valgustatud, ning varustatud elektroonilise valvesüsteemiga; - kõikide ohtlike jäätmete vedusid teostavad kogemustega autojuhid ning veo ajal on jäätmed pakendatud asjakohasel viisil (happekindlad konteinerid akudele jne.). Kõiki ettevõttes jäätmete ja ohtlike jäätmete käitlusega seotud töötajaid on juhendatud ohutu ja keskkonnasõbraliku jäätmekäitluse-, samuti ohutustehnika alaselt. Avariide ja õnnetuste vältimiseks järgivad töötajad jäätmekäitlusprotsesside läbiviimisel rangelt kõiki keskkonna- ja ohutusnõudeid ja kasutavad individuaalseid isikukaitsevahendeid (tööriietus, -jalanõud, - kindad). |